Marketing rekomendacji

Często w naszym otoczeniu staramy się polegać na opinii naszych znajomych czy też przyjaciół. W dwudziestym pierwszym wieku jest to szczególnie ważne, ponieważ w sklepach na półkach jest tak dużo produktów, jest tak dużo marek, że kompletnie nie wiemy co może być dla nas dobre, na co warto zwrócić uwagę i czy faktycznie promowany produkt jest na tyle dobry, że warto się nim zainteresować na dłużej. Marketing rekomendacji to marketing, który ma za zadanie rozpowszechnianie szczerych, ale też dobrowolnych opinii o konkretnym produkcie czy też marce. Marketing rekomendacji charakteryzuje się przede wszystkim tym, że osoby, które chcą w tym uczestniczyć, zgłaszają się i poprzez konkretne ankiety są dobierani do kampanii w których otrzymują bezpłatnie pełnowartościowe produkty wraz z próbkami i które będą przez pewien czas testować. Namacalne spotkanie się z produktem pozwala na jego dużo lepsze poznanie i sprawdzenie czy wszystkie zapewnienia i obietnice producenta zostały zachowane i dotrzymane.