Portale społecznościowe w tworzeniu strategii marketingowych

Portale społecznościowe w tworzeniu strategii marketingowych

Bez Internetu życia sobie nie wyobrażamy. Oczywiście nie dosłownie, ale zdajemy sobie sprawę, że dzięki niemu nasze życie jest bardziej kolorowe, prostsze, ale także pomaga nam w utrzymywaniu kontaktów z przyjaciółmi czy też znajomymi. Portale społecznościowe szczególnie nam to ułatwiają, ponieważ pozwalają na wirtualne przyjaźnie i tym samym sprawdzanie co u naszych znajomych słychać. Przedsiębiorstwa również zdają sobie sprawę z tego, że portale społecznościowe skutecznie mogą pomagać w rozwoju ich firm, ale także w tworzeniu strategii marketingowych. Tworzenie stron konkretnych firm a portalach społecznościowych ma na celu zrzeszanie jak największej ilości fanów, tworzenie różnego rodzaju grup, ale także tworzenie różnego rodzaju akcji promocyjnych w tym konkursów czy też rozdawanie darmowych próbek. Wszystkie te działania mają przede wszystkim wpływać na dużo większą świadomość marki i samych produktów, ale często też mają dostarczać cennych informacji zwrotnych  od klientów, które producent uważa za najcenniejsze.